דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מטח מול מניות 

מאת    [ 05/01/2009 ]

מילים במאמר: 515   [ נצפה 2588 פעמים ]

- המסחר ב מט"ח מתבצע 24 שעות 5 ימים בשבוע. תחילתו ביום א' בשעות הערב המאוחרות והוא ונמשך עד ליום ו' בשעות הערב המאוחרות (שעון ישראל). לעומת המסחר במט"ח - המסחר בבורסה מתבצע מספר שעות מוגבל בכל יום. שעות הפעילות בבורסה בתל-אביב הינן 09:30-17:30.

- מחזורי המסחר במט"ח הם עצומים כך שכמעט לא קיים גורם בעולם אשר יכול לשלוט לבדו או להטות את המסחר לכיוון זה או אחר לזמן ממושך. לעומת זאת המסחר ב מניות בבורסה בת"א מאופיין בהיקפי מסחר נמוכים (במיוחד במניות שאינן נמנות במדדים המובילים). עובדה זו גורמת לכך שייתכנו גורמים בשוק שישלטו וייגרמו להטיית כיוון המסחר בהתאם לנוחיותם (כמובן שהגופים הרגולטורים עושים מאמץ גדול על מנת לפקח על הנושא).

- רוב הברוקרים למט"ח בעולם אינם גובים עמלה נוספת עבור ביצוע עסקאות במט"ח אלא משכללים את העמלה שלהם במסגרת הפרשי המחירים

שבין מחירי ההיצע והביקוש. המרווח בין ההיצע והביקוש נקרא - Spread . מיותר לציין שבמסחר במניות בדומה למסחר במט"ח ישנו שער מוכרים ושער קונים אולם כאן נאלץ לשלם גם עמלת מסחר שעלותה הממוצעת 0.1%-0.5% מהיקף העסקה. נוסף על כך ייתכן ותגבנה מאיתנו הסוחרים עמלות נוספות כגון: "עמלת אי- ביצוע פעולה" או "עמלת שמירת ניירות ערך" (תלוי בברוקר רוב הברוקרים הפרטיים לא נוהגים לגבות עמלות אי ביצוע).

- המסחר במט"ח מאופיין במחזורים עצומים ולכן בניגוד למסחר במניות אין צורך להמתין לקונה או מוכר, ברגע שלוחצים על ביצוע עסקה כמעט באופן מיידי מקבלים אישור על ביצועה.

- בגלל מחזורי המסחר האדירים במסחר במט"ח, הזמינות של קונים ומוכרים והביצוע המיידי של עסקאות - ניתן להשתמש בהוראות לקיחת רווח
(TP - TAKE PROFIT) והוראת עצירת הפסד (SL - STOP LOSS). ביצוע פעולות אלו יהיה בד"כ בנקודה אותה ציינו למעט במקרים קיצוניים מאוד.

- המסחר במט"ח מאופיין בעסקאות ממונפות ביחס של עד 1:100 ואף למעלה מכך. המשמעות היא שאם תיק ההשקעות שלנו (קרן) הינו בסך 10,000$ יש לנו את האפשרות לבצע עסקה בהיקף של עד פי 100 מסכום הקרן שלנו כלומר 1,000,000$. מיותר לציין שאין זה מומלץ לבצע עסקאות ביחס מינוף גבוה היות ובמצב כזה שינוי קטן יכול להביא אותנו להפסד כבד ואף "למחוק" לנו את כל תיק ההשקעות. [פתיחת עסקה במינוף 1:100 יכולה להביא אותנו להכפלת תיק ההשקעות שלנו אפילו אם הרווחנו בפועל רק 1% אולם הפסד של 1% ימחוק לנו את כל הקרן]. בגלל אפשרויות המינוף הקיימות במט"ח ברור שבעלי תיק השקעות קטן יעדיפו מסחר במט"ח ע"פ מסחר במניות [סוחר בעל 10,000$ שהרוויח 10% במסחר במניות - הרוויח 1,000 $ ולעומתו סוחר עם אותו סכום שביצע עסקה במינוף קטן של 1:5 והרוויח רק 4% קצר רווח כפול].

- בניגוד למסחר במניות המסחר במט"ח הוא גלובלי ולכן לא קיים מצב שבו לאדם כזה או אחר ישנו מידע פנימי (כמו זה שאנו שומעים עליו מפעם לפעם בהקשרים של מסחר במניות).

- לסוחרים במט"ח ישנו מידע זמין וכלי מסחר וניתוח מתקדמים ביותר - בחינם.

- קניה או מכירת צמד מטבעות יכולה לזכות או לחייב את הסוחר בפערי הריביות הקיימים באותו צמד מטבעות. לדוגמא: כאשר נקנה דולר אוסטרלי ונמכור יין יפני נרוויח מפערי הריביות הקיימים ביניהם (הריבית באוסטרליה הינה ריבית גבוה מאוד ואילו הריבית ביפן נמוכה מאוד). כאשר לוקחים בחשבון שבנוסף לפערי הריביות קיים גם נושא המינוף אפשר להבין שישנם סוחרים רבים אשר לוקחים החלטות על בסיס זה בלבד



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב